چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بیشترین متکدیان شهر در مناطق ۱، ۹ و ۱۰ مشهد حضور دارند | هزینه جمع آوری سالانه متکدیان، معادل ساخت ۳۲ زمین ورزشی است

  • کد خبر: ۱۹۷۵۱۲
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
  • ۱
بیشترین متکدیان شهر در مناطق ۱، ۹ و ۱۰ مشهد حضور دارند | هزینه جمع آوری سالانه متکدیان، معادل ساخت ۳۲ زمین ورزشی است
معاون خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در مناطق ۱، ۹ و ۱۰ شهر مشهد شاهد بیشترین میزان حضور متکدیان هستیم، زیرا بیشترین میزان کمک از طرف شهروندان در این مناطق صورت می‌گیرد و این درحالی است که اعتبار سالانه برای جمع‌آوری متکدیان، به اندازه ساخت ۳۲ زمین ورزشی شهری است.

به گزارش شهرآرانیوز، اولین نشست فصلی شورا‌های اجتماعی محلات منطقه ۱ مشهد با حضور مجید طهوریان عسکری رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی مشهد، مهدی ابراهیمی معاون اجتماعی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد، جواد مسلم شهردار منطقه ۱ و اعضای شورا‌های اجتماعی ۱۰ محله این منطقه، عصر امروز (چهارشنبه ۸ آذرماه) در تالار اجتماعات مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران مشهد برگزار شد.

بیش از ۲۳۰ عنوان خدمت در شهرداری ارائه می شود

مجید طهوریان عسکری رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر در این نشست، اعضای شورا‌های اجتماعی محلات را نخبگان شهری خواند و گفت: اگرچه همه خادمان شهرداری مشهد در مناطق مختلف در حال تلاش هستند، اما گستردگی مطالبات و محدودیت امکانات باعث می‌شود تا در برخی مناطق، شاهد وجود برخی مشکلات باشیم. علت اصلی این ناکارآمدی‌ها نیز به این خاطر است که بیش از ۲۳۰ عنوان خدمتی در شهرداری وجود دارد و شهروندانی که وارد یک شهرداری منطقه می‌شوند، هرکدام دسته وسیعی از خواسته‌ها را دنبال می‌کنند.

وی بیان کرد: مطالبه و پیگیری، مؤثرترین راهکار برای حل چالش‌های شهر است. در همین شهر شورایی در یک محله فعال است که با پیگیری مداوم و مستمر از شهرداری و شورای شهر، بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث یک تقاطع غیرهمسطح تأمین می‌کند. مأموریت ذاتی شورا‌های اجتماعی محلات همین پیگیری‌های پر دامنه است و شورای ششم نیز ثابت کرده که همگرایی بی‌حدوحصری با منتخبان اقشار مختلف مردم در محلات دارد.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر خاطرنشان کرد: مطالبه‎گری بسیار خوب است، اما اعضای شورا‌های اجتماعی محلات باید منادی ظرفیت‎های محلاتشان هم باشند تا مسئولان بدانند برای حل چالش‎های موجود، چه فرصت‎هایی وجود دارد.

فعالیت ۱۱ مرکز بازتوانی معتادان در مشهد

مهدی ابراهیمی معاون اجتماعی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۱ در ادامه این همایش با بیان اینکه اعتیاد یک معضل جدی و فراگیر در مشهد است، اظهار کرد: وجود ۱۱ مرکز بازتوانی معتادان در مشهد نشان می‌دهد که این یک چالش بزرگ است و البته مدیریت شهری هم بینش کاملی برای رفع آن دارد. به همین دلیل هم امسال، بیش از ۵۰ میلیون تومان فقط برای ساماندهی این موضوع به شهرداری‌های مناطق تفویض شده و این حمایت‎ها به شکل گسترده‌تر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امروزه در مناطق ۱، ۹ و ۱۰ شهر مشهد شاهد بیشترین میزان حضور متکدیان هستیم. دلیل اصلی آن هم این است که بیشترین میزان کمک از طرف شهروندان در این مناطق صورت می‌گیرد درحالی که مردم عزیز ما باید بدانند اعتباری که سالانه برای جمع‌آوری متکدیان هزینه می‌شود، به اندازه ساخت ۳۲ زمین ورزشی شهری است. البته ذکر این موضوع نیز ضروری است که در چند سال گذشته، کل اعتبار ذیل معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد به معاونت‌های فرهنگی مناطق اختصاص پیدا کرده و ما باور داریم که در همه امور از جمله چالش‌های اجتماعی فرهنگی، شهرداری باید پرچم‌دار مدیریت مردم‎محور باشد.

امکان دسترسی اعضای شورا‌های محلات به «شهرآرا»

مرتضی دبیریان، رئیس اداره شورا‌های اجتماعی محلات شهرداری مشهد هم در پاسخ به مطالبه مشترک اعضای شورا‌های اجتماعی محلات برای برخورداری از اشتراک روزنامه شهرآرا خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرایطی فراهم شده که با تخفیف قابل‌توجهی روزنامه شهرآرا به‌صورت فراگیر میان اعضای شورا‌های اجتماعی محلات توزیع شود. همکاران ما تأکید دارند که باید از طریق یک مرجع معتبر از جزئیات آن‌چه در شهر می‌گذرد، آگاه شوند و بر همین اساس، روزنامه شهرآرا می‌تواند مؤثرترین مرجع موجود باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از اعضای شورا‌های اجتماعی محلات، گلایه‌های مشترکی درباره کمبود سرانه فضای فرهنگی و برخورداری محدود مردم از این فضا‌ها داشتند. دوره ششم مدیریت شهری ثابت کرده که در ساماندهی چالش‌های فرهنگی محلات، رویکرد مسجدمحوری را در پیش گرفته و بر همین اساس، برنامه‌ریزی‌های قابل‌توجهی در دستور کار قرار گرفته تا در فضای عبادی مساجد، زیرساخت‌های فرهنگی ایجاد شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
0
0
شما راست میگی ما هم قبول کردیم...این پول کجا هزینه میشه خدا داند......
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->